Durenkamp Grafimedia in Aardenburg

De C van Citroën

De C van Citroën

De C van Citroën

De C van Citroën

11 november, 2019

Bram Dieleman is van jongs af aan geïnteresseerd in auto’s. In de loop van de jaren heeft hij veel verschillende auto’s gereden, vaak bijzondere exemplaren van diverse merken. Een grote favoriet werd en bleef Citroën. Na zijn pensionering als technicus in de scheepsbouw, verdiepte hij zich in de filosofie en historische context van de 5 P.K. Wat begon als hobby, groeide uit tot een grondige studie. Diepgaand literatuur- en archiefonderzoek, bezoeken in binnen- en buitenland om nog overgebleven exemplaren met eigen ogen te zien, leidden tot een steeds beter beeld van deze unieke auto.

De 5 P.K. is niet alleen een leuke auto, zij is ook een icoon van haar tijd. In deze tijd, de periode tussen WO I en WO II, volgden de maatschappelijke ontwikkelingen elkaar snel op. Vrouwen werden zelfstandiger, gingen studeren en reizen, droegen hun haar en rokken korter. De mode ging een belangrijke rol spelen. De 5 P.K. veroverde haar eigen plekje en leverde haar bijdrage aan deze veranderingen.
Dit boek geeft niet alleen een beeld van de 5 P.K., maar ook een tijdsbeeld.

Fotografie

Illustraties

Prijs

ISBN/EAN

NUR-code